Нашрияи Омӯзгор

Таҳсилоти томактабӣ ва миёнаи умумӣ

Оғози фаъолияти «Табассуми офтобак»

22 ноябри соли ҷорӣ Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ - Пешвои миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон, муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон ва Раиси шаҳри Душанбе, муҳтарам Рустами Эмомалӣ дар ноҳияи Синои пойтахт муассисаи таҳсилоти томактабии хусусии «Табассуми офтобак» - ро мавриди истифода

Комёбиҳои мураббиёни насли истиқлол

21-23 ноябри соли равон дар Донишкадаи ҷумҳуриявии такмили ихтисос ва бозомӯзии кормандони соҳаи маориф даври минтақавии озмуни «Мураббии сол-2019» баргузор гардид, ки дар он довталабон аз шаҳру навоҳии тобеи ҷумҳурӣ иштирок карданд.

917 тифли маъюб

Аз рӯи маълумоти оморӣ дар ВМКБ 6657 нафар шахси маъ-юб ба сар мебаранд, ки аз ин шумора 917 нафари онҳо атфол мебошанд. Ба таҳсил фаро гирифтани кӯдакони маъюб дар вилоят то андозае роҳи ҳалли худро пайдо кардааст.

Рӯе, ки нагардад зи касе…

Бо дастури Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ-Пешвои миллат, Президенти ҷумҳурии Тоҷикистон, муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон роҳандозӣ гардидани озмуни ҷумҳуриявии «Фурӯғи субҳи доноӣ…» барои ҷалби бештару беҳтари аҳли ҷомеа ба китобхониву донишандӯзӣ ҳамаҷониба мусоидат намуд.

Оё иҷрои барнома қонеъкунанда аст?

Чаро “Барномаи давлатии амалӣ намудани технологияҳои иттилоотӣ-коммуникатсионӣ дар муассисаҳои таҳсилоти умумии Ҷумҳурии Тоҷикистон барои солҳои 2018-2022” дар шаҳру ноҳияҳои ҷумҳурӣ мувофиқи матлаб амалӣ намешавад?

Навгониҳои соҳаи маориф - талаби замон

Дар татбиқи сиёсати давлатӣ дар соҳаи маориф омӯзгорон нақши асосӣ мебозанд.

Ноҳияи Лахш: таваҷҷуҳи ҷиддӣ ба бунёди мактабҳо

Ба ноҳияи дурдасти Лахш омада, аз чанд мактабу литсей ва коллеҷи омӯзгорӣ дидан кардем. Зимни суҳбат бо мудири шуъбаи маорифи ноҳия Алимард Мирзоев   дарк кардем, ки тайи солҳои охир бо дастгирии Ҳукумати кишвар, Вазорати маориф ва илм, ҳукумати ноҳия дар соҳаи маорифи ноҳия пеш

«Одам нашавад магар касе аз мактаб»

Солҳои охир сохтмон ва азнавсозии муассисаҳои таълимӣ аз тарафи соҳибкорони маҳаллӣ дар ноҳияи Восеъ, рушду тавқият ёфт. Қисми зиёди биноҳои муассисаҳои таълимӣ аз нав сохта шуда, дар аксари муассисаҳои таълимӣ синфхонаҳои иловагӣ бунёд ёфтанд.

СИР ва низоми маориф

Бардоштҳо аз ширкат дар аввалин конфронси Осиёи Марказӣ оид ба саводнокии иттилоотии расонаӣ

Омили баланд гардидани сифати таълим

Дар кишварамон ба соҳаи маориф таваҷҷуҳи махсус зоҳир карда мешавад ва шароити муассисаҳои таълимӣ сол то сол  беҳтар мегардад.

Василаи муассирсози дарс

Барои он ки дарс ҷолибу муассиру пурмуҳтаво бошад, омӯзгор ба он  омодагии ҷиддӣ мебинад, аёниятҳо омода месозад ва аз воситаҳои гуногун истифода мебарад. Дар замони мо дастгоҳҳои технологӣ барои тайёрии омӯзгор ба дарс василаи хеле самарабахшанд ва кори омӯзгорро то ба дараҷае

Воситаҳои аёнӣ дар дарс

Ташкили дарси эҷодӣ ва самаранокии таълим натанҳо ба сатҳи омодагии муаллим ба дарс, балки ба ороишу ҷиҳозонидани синф вобастагии калон дорад. Дар синф ҷобаҷогузории шиору плакатҳо, харитаву таблитсаҳо ва умуман, маводи аёнии ороишӣ аҳамияти муҳимро соҳиб мебошад.

Моҳияти муошират 

Захираи маҳдуди луғавӣ, шакли нодурусти ибораҳо, инкишофи сусти алоқамандии нутқ бо ҷараёни  амалиёти фикрӣ омӯзгорро водор менамояд, ки дар синф вазъияти муҳити муоширатӣ ба миён оварда,

Машғулиятҳои беруназсинфӣ манфиатоваранд

Яке аз усулҳои мақсаднок омӯзондани фанни забони русӣ ба шогирдон машғулиятҳои беруназсинфӣ  ба шумор меравад. Ин шева дар баланд бардоштани малакаҳои амалии онҳо ва  маҳорати азхудкунии забони русӣ, бахусус, нутқи шифоҳии  хонандагон  нақши муҳим мебозад.

Усулҳои муосири таълим дар дарси таърих

Омӯзгор бояд натанҳо соҳиби дониш бошад, балки тарзу усулҳои хоси ба хонанда омӯзонидани мавзӯъҳоро донад. Таҷрибаҳо нишон медиҳанд, ки дар ин самт омӯзгорон аксар вақт ба мушкилӣ дучор мешаванд.

Ҳар хонанда истеъдодманд аст

Педагоги машҳури Шӯравӣ В.А.Сухомлинский қайд кардааст: «… хеле муҳим аст, ки баҳои мусбии ҷамъиятии қадру қимати шахсият дар тақдиркунию сарфарозкуниҳо қиёскунии бартарии яке бо камбудиҳои дигаре ифода намеёбад.

Машқ - василаи ташаккули фикр

Дарсҳои забони тоҷикиро бе иҷрои машқҳо наметавон тасаввур кард. Ҳар мавзӯъ, ки фарогири барномаи таълимист, мувофиқи талаботи грамматикӣ дорои машқҳои хос мебошад.

Ватанро хуб бояд шинохт

Дӯст доштани Ватан аз муҳимтарин фазилатҳои ҳар шахс аст. Ватандӯстӣ масъулият ва вазифаҳо ҳам дорад.

Марҳилаҳои рушди илм

Ҳар илм таърихи худро дорост ва ин таърих гоҳе хеле аҷибу рангин ва пурҳаводис аст. Илми физика низ таърихи махсусеро дорад. Дар бораи таърихи ин фан нақл кардан боиси вусъатёбии дониши хонандагон хоҳад гашт.

Омодагӣ ба таҷлили ҷашнҳо

Дар мактаб омилҳои гуногуне мавҷуданд, ки ба тарбияи босамари хонандагон мусоидат мекунанд. Дарсҳои тарбиявӣ, конфронсу вохӯриҳо, саёҳату мусобиқаҳо ва монанди инҳо аз чорабиниҳоеянд, ки ба тарбияи ҳаматарафаи мактабиён мусоидат мекунанд.

Тақвиятбахши забономӯзии хонандагон

Корҳои беруназсинфӣ аз фанҳои забон ва адабиёти тоҷик дар ҳар муассиса, асосан, аз тарафи омӯзгорон на ба таври маҷбурӣ, балки бо ташаббусу масъулияти вазифашиносии онҳо хоҳиш ва шавқи хонандагоне, ки нисбат ба забон ва адабиёти тоҷик таваҷҷуҳ ва ҳавасмандӣ доранд, ба роҳ монда

Аз адаб неру расад бар ҷисму ҷони одамӣ

Одобро ҳусни инсон гуфтаанд. Одоб  маҷмӯи рафтор, кирдор, муносибат ва муомилаи инсон бо атрофиён аст, ки аз ҷониби ҷомеа хуш пазироӣ мешавад.

Омӯзиши таърих сарчашмаи худшиносист

Таърих фанни шавқовар ва диққатҷалбкунанда мебошад.

Маоши омӯзгорон дар кишварҳои ҷаҳон чӣ гуна аст?

Таътил ва нафақа: омӯзгорон дар Фаронса дар як сол 4 моҳ

Комёбӣ дар ҳамбастагист

Дуруст тарбия намудани насли нав-рас мустаҳкам намудани пойдевори бузурги давлату миллат аст. Ин масъулияти бузург ба дӯши омӯзгорон гузошта шудааст.

Ободии ҷомеа аз ободии мактаб аст

Мактаби Президентӣ дар шаҳри Хоруғ бо иштироки Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ- Пешвои миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон, муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон 16 августи соли 2011 дар вазъияти тантанавӣ мавриди истифода қарор гирифта, дар зарфи 8 сол муассиса дар ҷумҳурӣ, дар байни макта

Фазилатҳои тирамоҳи заррин

Тирамоҳ яке аз фаслҳои зебои сол ба шумор меравад. Дар ин фасли сол табиат пероҳани назаррабое ба бар мекунад. Ин фаслро «тирамоҳи заррин» низ меноманд.

Нусрату фатҳ пешёри ту бод!

Ман аз рӯзҳои аввали роҳбариям ҳаросе дар дил доштам, ки оё ба ин мактаби бузург, ки теъдоди шогирдонаш қариб ба 3 ҳазор мерасад, роҳбарӣ карда метавониста бошам?

Хусусияти баргҳо

Барги растаниҳо яке аз боигариҳои хоси табиат ба шумор меравад. Баргҳо аз ҷиҳати сохт, шакл, ранг ва андозаашон гуногун мешаванд.

Дар осорхонаи устод Айнӣ

Чанде пеш дар Осорхонаи устод Садриддин Айнӣ бо  раҳбарии омӯзгори дараҷаи олӣ Саодат Ҷӯраева конференсияи илмию адабии хонандагони мактаби таҳсилоти миёнаи умумии № 75-и шаҳри Турсунзода баргузор шуд.

Табиат - давобахши ҷисму ҷони мо

Ҳангоми баргузории машғулиятҳо аз фанни ботаника дар синфҳои 5-6 ман баҳри аз наздик шиносоӣ пайдо кардани хонандагон бо муҳити атроф, гулу гиёҳҳои гуногун алафҳои яксолаю бисёрсола, буттаҳо, гулу растаниҳои ороишӣ ва амсоли ин бештар кӯшиш мекунам,

Фаъолияти наврасон ва рушди иҷтимоии онҳо

14 ноябри соли равон дар меҳмонхонаи “Ҳилтон-Душанбе” конфронс таҳти унвони “Рушди наврасон ва иштироки иҷтимоии онҳо” баргузор гардид, ки дар он муовини якуми вазири маориф ва илм Раҳматулло Мирбобоев, намояндаи ЮНИСЕФ дар Тоҷикистон Лучиано Калестини, сардори раёсати таҳсилоти

Роботе, ки 16 амалро иҷро мекунад

Бори нахуст дастаи хонандагони болаёқат аз ҳисоби хонандагони муассисаҳои таълимии вилоят, ғолибони даври интихобии озмуни ихтироъкорони наврас  Парвиз Очилзода – хонандаи литсейи Донишкадаи политехникии Донишгоҳи техникии шаҳри Хуҷанд, Нафиса Қобилзода - хонандаи МТҒ «Ирфон»-и

Дастовардҳои хонандагони литсейи навтаъсис

Аз 1 то 9 ноябри соли ҷорӣ даври дуюми олимпиадаи хонандагони синфҳои 9, 10,11-и ноҳияи Исмоили Сомонӣ аз фанҳои таълимӣ баргузор гардид. Дар олимпиада аз 20 муассисаи таҳсилоти миёнаи умумӣ ва 6 литсей ва гимназияҳои ноҳия 1140 нафар хонанда иштирок намуданд. Иштирокчиёни олимпи

Ривоҷи сайёҳӣ ва ҳунарҳои мардумӣ

Истиқлолият имкон фароҳам овард, ки  рушди тамоми соҳаҳои хоҷагии халқ таъмин гардида,  корҳои ободонию созандагӣ дар тамоми манотиқи мамлакат вусъати тоза ёбад.

Ғолибони маҳфили «Ихтироъкорони ҷавон»

Дар Маркази таҳсилоти иловагии назди шуъбаи маорифи ноҳияи Дӯстӣ 8 маҳфили гуногун фаъолияти пурсамар дорад.

Квотаи Президентӣ: бемасъулиятӣ дар қабули довталабон

Соҳаи маориф дар сиёсати Ҳукумати Ҷумҳурии Тоҷикистон меҳварӣ ба ҳисоб рафта, дар кишвар ҷиҳати рушду нумӯъ бахшидани соҳа ва ба таҳсил фаро гирифтани хонандагону донишҷӯён корҳои шоиста анҷом дода мешавад.

Сифати таҳсилро баланд бардорем

Яке аз ҳадафҳои муҳимме, ки дар назди устодону омӯзгорон қарор дорад, баланд бардоштани сатҳу сифати таълиму тарбия дар ҳамаи зинаи таҳсилот мебошад.

Таърихи илмҳоро бояд омӯхт

Ҳар як илм таърихи худро дорад, ки баъзан ба ҳодисаю воқеаҳои ҷолиб алоқаманд аст. Таърихи илмҳо бо кашфиёту таҳқиқот, бо фаъолияти шахсиятҳои варзида ва ҳатто бо сиёсати зимомдорони даври муайян ҳамбастагӣ дорад.

Ноҳияи Тоҷикобод: эҳтиёҷ ба синфхонаҳои иловагӣ боқӣ мондааст

Ба ноҳияи Тоҷикобод сафари мо бори дувум иттифоқ афтод ва дидем, ки кормандони шуъбаи маориф бозҳам он дар ҳамон  бинои куҳна фаъолияти худро идома дода истодаанд.

Даркушоӣ кунӣ, на дарбандӣ.

Дар муассисаи таълимии мо ба масъалаи ҳунаромӯзии духтарон эътибори махсус дода мешавад. Маҳфилҳои гуногун роҳандозӣ ва духтарон ба онҳо ҷалб гардидаанд.

Ливои муқаддас

Мо – аҳли байт суханронии Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ – Пешвои  муаззами миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон, муҳтарам Эмомалӣ Раҳмонро ба муносибати  Рӯзи забони давлатии Ҷумҳурии Тоҷикистон аз тариқи симо тамошо мекардем. Духтарчаам Олиҳа, ки имсол дар синфи якум таҳсил

Парчамат бодо парафшон!

Ман дар арафаи Рӯзи Парчами миллӣ бо шогирдонам дар мавзӯи “Муқаддасоти Ватан” дарси тарбиявӣ гузарондам. Нахуст маърӯзаҳои тайёркардаи хонандагон дар мавзӯъҳои “Ватан – хонаи умед”, “Мо - насли ояндасоз”, “Истиқлолияти Тоҷикистон”, “Муқаддасоти Ватан”, ки кӯтоҳу пурмазмун будан

Сифати таҳсилот ва азхудкунӣ

Масъалаи сифати таҳсилот яке аз масъалаҳои муҳими соҳаи маорифи кишвар маҳсуб ёфта, рушди соҳаи маориф аз он вобастагии калон дорад.

Нахустин муҳандиси ҷаҳон

Ҳар омӯзгор мекӯшад, ки шогирдонаш нисбат ба фанни тахассусии ӯ шавқу завқ, меҳру муҳаббат дошта бошанд. Барои ин омӯзгорро мебояд, ки ҳар як машғулияташро бо шогирдон рангину дилпазир, пурмазмун ва дар сатҳи баланд баргузор намояд.

Маъхазҳои гуногун дар дарс

Ҳангоми таълими мавзӯъҳои дарсӣ аз фанни таърих омӯзгор метавонад аз маъхазу сарчашмаҳои гуногуни мустанади илмӣ, ёддоштҳои шахсони таърихӣ ва дигар манбаъҳо истифода намояд.

Дунёи маърифатбори китобҳо

Китоб ҳамчун сарчашмаи дониш ва муҳимтарин василаи саводомӯзӣ дар маркази раванди таълиму тарбия қарор дорад. Ҳеҷ як машғулиятеро бо шогирдон бидуни китоб тасаввур ва баргузор намудан имкон надорад.

Забон – василаи рушди тафаккур

Дар охири асри гузашта Ҷумҳурии Тоҷикистон истиқлолияти комил ба даст овард. Дар замони соҳибистиқлолӣ дар ҷумҳурӣ корҳои шоистае оид ба рушди соҳаҳои иҷтимоиву фарҳангӣ анҷом дода шуданд ва тадриҷан ҳамаи соҳаҳо рушду такомул ёфтанд.

Фаъолияти ибратомӯз

Зулайхо Авғонова пас аз хатми ДДОТ ба номи Садриддин Айнӣ 16 сол мешавад, ки дар муассисаи таҳсилоти миёнаи умумии рақами 1-и шаҳри Роғун ва баъдан мактаби №2-и ҳамин шаҳр ба хонандагони синфҳои  ибтидоӣ сабақ меомӯзонад.

Панди ниёгон ва дарси забони тоҷикӣ

Осори ниёгони мо саросар панд асту моро бо ғизои рӯҳию маънавӣ таъмин мекунад. Бебаҳра мондан аз  ин осори пурбаҳо ба паст шудани завқи китобхонӣ ва ахлоқи маънавии мардум бетаъсир намемонад.

Дарс – экскурсия манфиатовар аст

Баробари дарсҳои амалӣ ва озмоишӣ барои татбиқи алоқаи  назария бо амалия дарс – экскурсия дар раванди таълим мавқеи хос ишғол менамояд.

Устуворсозии эътиқоду эътимоди хонандагон

Ниёгони бофарҳангу соҳибмаърифати мо таъкид бар он доштаанд, ки рӯзгори инсонӣ басе омӯзанда аст.

Хониши ифоданок ва дарки маъно

Дар синфҳои поёнӣ омӯзиши ҳарфу овоз (дар синфи 1), ба тадриҷ бо ҳиҷо хондани калимаю инкишоф ёфтани нутқ (дар синфи 2), зина ба зина хониши равону озод (дар синфи 3) ва ниҳоят, тарзу шеваҳои хониши ифоданоку дарк намудани маъно хеле муҳим мебошад.

Маоши омӯзгорон дар кишварҳои ҷаҳон чӣ гуна аст?

Музди меҳнати омӯзгорон яке аз омилҳои баланд гардидани сифати таълим дар кишварҳои ҷаҳон маҳсуб меёбад.

Фурӯғбахшони таърих

Дар  қатори фанҳое, ки тибқи барномаҳои  таълимӣ дар мактаб омӯхта мешаванд, фанни таърих мавқеи муҳим дорад. Бо омӯзиши ин фан хонандагон на танҳо дониши худро вобаста ба як фанни таълимӣ такмил мебахшанд, балки дар онҳо, инчунин, ҳисси хештаншиносию ифтихори  миллӣ густариш ме

Мураббӣ ва тарбияи солими кӯдакон

Давраи нахустини таҳсилот – муассисаҳои томактабӣ ниҳоят муҳим аст, зеро ҳамчун пойдевор барои зинаҳои дигар хидмат менамояд. Имрӯз илм собит намудааст, ки ташаккули биологии майнаи сари кӯдак дар шаш соли аввал аст.

Истифодаи санъатҳои бадеӣ дар дарс

Омӯзондани санъатҳои бадеӣ дар дарсҳои адабиёти тоҷик муҳим буда, маҳз тавассути фаҳмидани қонуниятҳои ҷинсӣ ва жанри асари бадеӣ, воситаҳои тасвири бадеӣ, персонаж, тип, характер ва амсоли ин хонандагон дар хусуси сохтору таркиби осори бадеӣ ва маҳорати ҳунарии адиб маълумот па

15 ҷойи аввал

Аз 25 октябр то 3 ноябри соли равон дар шаҳри Анталияи Ҷумҳурии Туркия бо ширкати 1000 нафар хонанда аз 14 давлати  ҷаҳон аз фанҳои химия, биология, забони англисӣ, география ва математика олимпиадаи байналмилалӣ баргузор гардид

Пешвои пешбар ва некахтар

Дар Ҷумҳурии Тоҷикистон Президент мансаби аз ҳама баланд ва олист.

Иҷлосияи сулҳофар ва ояндасоз

Ҳанӯз дар Иҷлосияи  XVI Шӯрои Олии Тоҷикистон дар шаҳри Хуҷанд моҳи ноябри соли 1992 сарвари ҷавону тозаинтихоби ҷумҳурӣ Эмомалӣ Раҳмон ба қатъият савганд хӯрда буд:

Эҳтирому садоқат ба лафзи миллат

Азбаски дар Ҷумҳурии Тоҷикистон шакли идораи президентӣ тибқи Конститутсияи мамлакат пазируфта шудааст, дар ҳалли кулли масъалаҳо азму ирода ва дастуру ҳидоятҳои Президенти ҷумҳурӣ аҳамияти аввалдараҷа дорад.

Сиёсати Пешвои миллат дар соҳаи варзиш илҳомбахш аст

Мусоҳиба бо ректори Донишкадаи тарбияи ҷисмонии Тоҷикистон ба номи С.Раҳимов, профессор Шодӣ Сафаров

Аз интернет ҳадафмандона истифода намоем

Асри 21 асри инкишофи технологияи информатсионӣ ва интиқоли босуръати хабарҳои ҷаҳон ба воситаи шабакаи интернет аст.

Муассисаи томактабӣ – калиди тиллоии тарбия

Мувофиқи талаботи Қонуни Ҷумҳурии Тоҷикистон «Дар бораи масъулияти падару модар дар таълиму тарбияи фарзанд» дар тарбияи фарзанд се ниҳод - волидон, муассисаи таълимӣ ва ҷомеа бояд масъул бошанд.

Худтарбияткунӣ омили муассир аст

Дар илми педагогика истилоҳи худтарбиякунӣ маъмул аст.

Омӯзгор муваффақ мешавад, агар…

Ба қавли олими шинохта Маҳмадулло Лутфуллоев, дар касби педагогӣ чизи аз ҳама мураккаб ёфтани роҳ ба қалби кӯдакон аст.

Ғолибон

Дар муассисаи таҳсилоти миёнаи умумии рақами 12-и шаҳри Хуҷанд ва мактаб барои хонандагони болаёқати ноҳияи Бобоҷон Ғафуров даври вилоятии озмуни «Омӯзгорони ҷавони сол» баргузор гардид.

Коромӯзӣ аз бозомӯзӣ сарчашма мегирад

Пешвои миллат, муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон дар Паёми худ (26.12.2018) қайд намудаанд: «Ҳамаи кормандони соҳаи маориф аз дастгоҳи вазорат ва сохторҳои маҳаллии он то устодону омӯзгорони муассисаҳои таълимӣ, сарфи назар аз шакли моликият, дар тамоми қаламрави кишвар ҳар се сол як маро

Муҳимтарин рукни инкишоф

Ҷараёни таълимро ба сифати як система шинохтан мумкин аст, ки дарс аз унсурҳои муҳими он ба шумор меравад.

Омӯзгор шарафманд аст

Омӯзгор одами хушбахт  аст, зеро ба  зиммаи вай тарбияи насли наврас вогузошта шудааст. Ҳар як шогирде, ки камол ёфта, фардо ба соҳаҳои гуногуни хоҷагӣ машғул мешавад, баробари дидани устодони собиқи хеш даст ба сина гузошта, сари таъзим фуруд меорад.

Бозиҳои дидактикӣ ва тарбияи кӯдак

Бозиҳои дидактикӣ бештар ба иҷро гардидани вазифаҳои таълимӣ, яъне, ёд додан, омӯзонидан, азхудкунонии дониш, маҳорату малакаҳо ва мустаҳкам кардани онҳо равона карда мешаванд.

Устоди некбин ва донишманду хайрандеш

Охирҳои асри ХХ ва оғози асри ХХ1 дар кафедраи назария ва адабиёти навини форсии тоҷикии факултаи филология чунин анъанае роиҷ буд, ки моҳонаи устодони кафедраро аз хазинаи донишгоҳ як нафар узви кафедра гирифта меовард ва ба устодон тақсим менамуд.

Машварат судманд аст

Дар иттиҳодияи методии омӯзгорони синфҳои ибтидоӣ тибқи нақша тарзи содатари ба хонандагон тавзеҳ бахшидани ин мавзӯъҳо бо истифода аз донишҳову андӯхтаҳои назариявӣ ва таҷрибаи педагогии омӯзгорону устодони варзида мавриди муҳокима ва баррасӣ қарор дода мешавад.

Маърифат омили наҷот аст

Одам аз рӯзе, ки ба дунё арзи вуҷуд кард, ба озуқаворӣ ниёз пайдо намуд ва аз ҳамин рӯз ба табиат таъсир расонданро оғоз кард.

Дурӯғ одамиро кунад шармсор

Дар ҷараёни омӯзиш дар мактаб ба тарбияи ҳаматарафаи хонандагон диққати ҳамешагӣ дода мешавад. Яке аз самтҳои тарбия маҳкум кардани хислатҳои номатлуб ва коҳишбахши шахсият мебошад.

Озодандешӣ - даричае ба сӯи рӯшноӣ

Дар адабиёти классикии форсу тоҷик ғояҳои инсонпарварӣ, меҳандӯстӣ, қаҳрамонӣ ва озодандешӣ ҷойи муҳим дорад.

Ганҷинаи сухан

Зарбулмасалу мақол дар байни шаклҳои адабиёти шифоҳии миллатҳои олам ҷойгоҳи хос дорад.

Мавзӯи ҷолиб

Дар китоби «Забони модарӣ» барои синфи 3 (Душанбе, Маориф, 2017) мавзӯи дарсии «Меваю сабзавоти Тоҷикистон» пешниҳод гардидааст.

То тавонӣ, рӯй бар ин ганҷ неҳ!

Таърихи пайдоиши китоб ба пайдоиши  хат ва забону санъат марбут аст. Баъди зуҳури хат одамони қадим имкон пайдо кардаанд, ки дар рӯи санг чӯб,  сафол, барги дарахтон, устухонҳо ва пӯсти ҳайвонот нақш офаранду нависанд. Хулоса, ба мурури замон дар натиҷаи ихтирои коғаз назми нави

Натиҷаҳои назаррас

Ноҳияи Роштқалъа аз қадим бо варзишгарони варзидаи худ дар кишвар маълуму машҳур аст.

Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон ва таҳкими дипломатияи ҷаҳонии об

Об ҳаёт аст Об ҳамчун муъҷиза бо арзиши худ дар тамоми ҷаҳон ҳокимиятеро соҳиб аст, ки онро ягон сарвати табиии дигар надорад.

Бинои нави мактаб дар Рӯшон

Хонандагони муассисаи таҳсилоти миёнаи умумии деҳаи Баррӯшони ноҳияи Рӯшон соҳиби бинои нави замонавӣ гардиданд

Шароити хуби таълим

Бинои мактаби таҳсилоти асосии рақами 53-и деҳаи Оқмамади ҷамоати деҳоти Ванқалъаи ноҳияи Шуғнон бо дастгирии шарикони рушд соли 2018 мавриди истифодабарӣ дода шуд

Тарбия масъулият мехоҳад

Дар муассисаи таҳсилоти миёнаи умумии рақами 3-и шаҳри Хоруғ оид ба амалишавии Қонуни Ҷумҳурии Тоҷикистон «Дар бораи масъулияти падару модар дар таълиму тарбияи фарзанд» вохӯрии намояндагони мақомоти ҳифзи ҳуқуқи ВМКБ ва мақомоти иҷроияи маҳаллии ҳокимияти давлатии шаҳр бо хонан

Роҳҳои ҷалби хонандагон ба мутолиа

Ба мутолиа ҷалб намудани хонандагон бояд бо шаклу шеваҳои амиқи тавзеҳбахшӣ аз ҷониби омӯзгорону устодон, хусусан, омӯзгорони забон ва адабиёти тоҷик ва забони  русӣ ба роҳ монда шавад.

Фарҳанги муомила дар фаъолияти омӯзгорӣ

Яке аз самтҳои асосии ташаккули хусусиятҳои психикии шахс муомила ба ҳисоб меравад. Муомила шарти муҳимми иҷтимоишавии одам, талаботи ҳамешагию зарурии ӯст.

Муфтхӯрҳо дар табиат

Ҳангоми омӯзиши мавзӯи «Зараррасонҳо» дар синфи 8 аз фанни зоология ба хонандагон дар хусуси намудҳои зараррасонҳо маълумот медиҳем.

Одоб ҳуснафзои инсон аст

Дарсҳои тарбиявӣ дар таълимгоҳ мавзӯъҳои гуногунро дар бар мегиранд. Аз ҷумла, дар мавзӯи «Дӯстиву саховатмандӣ – хислатҳои нек» баргузор намудани чунин дарс хеле манфиатбахш аст.

Муошират - омили забондонӣ

Раванди ҷаҳонишавӣ тақозо дорад, ки ба омӯзиши забонҳои  хориҷӣ махсусан, забони англисӣ дар муассисаҳои  таълимӣ таваҷҷуҳи бештар зоҳир карда шавад.

Ноҳияи Рашт: шароити созгор фароҳам бояд овард

Ноҳияи Рашт яке аз ноҳияҳои калонтарин дар минтақа ба шумор рафта, дар ҳудуди он муассисаҳои таълимии зиёде мавҷуд мебошанд.

Ҷалби психологҳои касбӣ ба муассисаҳои таълимӣ

26 октябри соли ҷорӣ дар мактаби №8-и шаҳри Душанбе семинар-машварат барои психологҳои муассисаҳои таълимии пойтахт баргузор гардид, ки дар он сардори Сарраёсати маорифи шаҳри Душанбе Муҳаммадалӣ Азизӣ, устоди Донишгоҳи давлатии омӯзгории Тоҷикистон ба номи Садриддин Айнӣ, профе

Рисолати бузурги волидон

Дар тарбияи насли наврас натанҳо масъулияти мактабу маориф, балки падару модарон низ басо бузург мебошад. Аз ин рӯ, дар замони ҷаҳонишавӣ  насли наврасро дар рӯҳияи ватандӯстию худшиносӣ ва худогоҳии миллӣ бояд ба камол расонем.

Маҳорати касбии омӯзгор такмил мехоҳад

Чанде пеш  семинар-машварат таҳти унвони «Нақши кабинети методӣ, шӯро ва иттиҳодияҳои методӣ дар такмили маҳорати касбии омӯзгор» бо ширкати мудирон ва  мушовирони кабинетҳои методии шуъбаҳои маорифи шаҳру навоҳии  вилояти Хатлон дар ноҳияи Вахш доир гардид.

ВМКБ: омодагӣ ба зимистон дар кадом вазъ қарор дорад?

Омодагии муассисаҳои таълимии шаҳру ноҳияҳои Вилояти Мухтори Кӯҳистони Бадахшон ба зимистон дар кадом вазъ қарор дорад?

Фурӯғи маърифат

Дар замони пуртазоди ҷаҳонишавӣ, ки ҳар гуна гурӯҳҳои хатарзову ифротгаро ҷомеаи ҷаҳониро ба ташвишу таҳлука андохта, кишварҳои Осиёи наздикро ба ҷанг тела медиҳанд, тарбияи насли наврас дар ҷойи аввал меистад

Аз афсона то қиссаю роман

Яке аз василаҳои муҳиму муассир дар тарбияи шогирдон мутолиаи асарҳои бадеӣ ба шумор меравад.

Ҳамоиши фарогир

Ҳамоишҳои  машваратии  ҷониши-нони  директорони  мактабҳои  минтақаи  Чортеппаи ноҳияи Рӯдакӣ  ҳамеша бо омодагии ҷиддӣ  ва дар сатҳи  баланд баргузор  мешаванд. Тибқи  анъана дар доираи   ин гуна  ҳамоишҳо, ки дар онҳо аз таълимгоҳҳои  минтақа беш аз чил нафар ҷонишини  директо

Набояд ғалат гӯему ғалат сабт намоем!

Чандест, ки баъзе ифодаҳои аз ҷиҳати маънӣ пуч, аз нигоҳи илмӣ беасос, аз қабили «барқ омад, барқ нест, барқро сарфа намоед, пули барқро пардохт кунед, бахусус барқи (?) об» маъмул гаштаанд.

Садо аз ду даст

Маълум, ки масъулияти падару модар дар тарбияи фарзанд беандоза калон мебошад. Агар волидайн аз фарзанди хеш дар оянда умед дошта бошанд, ки донишманд, ҳунарманд, бофаросату некукор гардад, барои тарбияи вай бояд ҷиддан бикӯшанд.

Ноҳияи Хуросон: ба сохтмони муассисаҳои томактабӣ таваҷҷуҳи бештар мебояд

Дар шуъбаи маорифи ноҳияи Хуросон мудири он Саидқул Олимзода зимни суҳбат бо мо зикр кард, ки моҳи сентябри соли ҷорӣ бо иқдоми соҳибкорони маҳаллӣ Абдуқодир  ва Абдураҳим Шеровҳо дар назди муассисаи таҳсилоти умумии асосии №59, воқеъ дар деҳаи Сумбулаи Ҷамоати деҳоти Қизилқалъа

Истифодаи технологияи муосир

Дар муассисаи таълимии давлатӣ барои хонандагони болаёқати шаҳри Хуҷанд семинар-машварат дар мавзӯи “Роҳҳои самаранок истифода бурдани технологияи муосир дар соҳаи маориф” баргузор гардид.

Дарс агар хуш гузарад…

Омӯзгорӣ касби хеле мушкил, аммо пуршараф аст. Барои омӯзгори хуб будан бисёр заҳмат бояд кашид ва зиёд мутолиа намуд, зеро агар омӯзгор бо донишҳои фаровон мусаллаҳ бошад, муваффақ хоҳад шуд.

Бунёди синфхонаҳои иловагӣ аз ҷониби соҳибкорон

Дар ноҳияи Фархор  бо ибтикори соҳибкорони маҳаллӣ, аз ҷумла, Амонулло Абдуллоев  дар назди муассисаи таълимии №5-и Ҷамоати деҳоти Ватан чор синфхонаи иловагӣ сохта шуда истодааст.

Машқҳои дамгирӣ дар мактаб - интернатҳои махсус

Машқи дамгирӣ ин чорабинии кӯтоҳмуддате мебошад, ки як - ду дақиқа давом карда, организми кӯдакро мустаҳкам менамояд. Тадқиқотҳо  нишон медиҳанд, ки гузаронидани  он дар давоми дарс натиҷаи мусбат медиҳад.

Математика - фанни шавқовар

 Беҳуда “математика шоҳи фанҳост” нагуфтаанд.

Рӯйхати кишварҳои пешсаф

Маориф омили асосии рушди давлатҳо маҳсуб ёфта, бо индекси таҳсилот дар ҷаҳон рушди иҷтимоии ҷомеа муайян карда мешавад.

Тарбия аз гаҳвора оғоз мешавад

2-юми августи соли 2011 баъди муҳокимаи умумихалқии қариб яксола Қонуни Ҷумҳурии Тоҷикистон «Дар бораи масъулияти падар ва модар дар таълиму тарбияи фарзанд» қабул гардид.

 Паҳнои ҷаҳони омӯзгор

Муаллим дар он сурат ба мақсадаш мерасад, ки мавзӯъҳои дар барнома пешниҳодшударо шогирдонаш бо муваффақият ҳазм бинамоянд.

Заминаҳои тарбияи наврасон

Солҳои охир дар ахлоқи кӯдакону наврасон ва ҷавонон бисёр костагиҳо дида мешавад.

Омӯзиши инсон чӣ медиҳад?

Барои мо, омӯзгорон, дар раванди таълим китоби дарсӣ ҳамчун воситаи асосии баён намудани мавзӯъҳо хидмат мекунад.

Вусъатбахши тафаккур

Бо ташаббуси директори генералии ширкати «Помирэнерҷи» Далер Ҷумъаев дар муассисаҳои таҳсилоти миёнаи умумии шаҳри Хоруғ ва ҷамоати деҳоти Сучони ноҳияи Шуғнон курсҳои омӯзиши шоҳмот таъсис дода шуд.

Беадаб ҳеҷ ба мақсад нарасад

Одобро зевари инсон гуфтаанд. Дар ҳақиқат, одоб ба одам обрӯю эҳтиром, шаъну шараф ва мавқеи шоиста дар ҷомеа эҳдо мекунад

Омӯзгорон мақола нависанд ё нанависанд?

Вақтҳои охир дар васоити ахбори омма ва саҳифаҳои иҷтимоӣ дар мавриди аттестатсияи кормандони соҳаи омӯзгорӣ ва навиштани мақолаҳои методӣ аз тарафи омӯзгорон басҳоро ба миён омадааст.

Таътили тирамоҳии хонандагони муассисаҳои таҳсилоти умумӣ 1 ноябр оғоз мегардад

Бо қарори Ҳукумати Ҷумҳурии Тоҷикистон аз  25  сентябри соли 2018, №484 ба Низомномаи намунавии муассисаҳои таҳсилоти умумии Ҷумҳурии Тоҷикистон, ки бо қарори Ҳукумати Ҷумҳурии Тоҷикистон аз 1 июни соли 2016, №237 тасдиқ шудааст, тағйирот ворид карда шуда, соли таҳсил барои зина

Таърих ҳикматомӯз аст

Дар байни фанҳои ҷамъиятӣ таърих мавқеи муҳим дорад ва рисолати ҷиддиеро иҷро мекунад, ки бо хештаншиносиву ҳофиза, бо ҳодисаву воқеаҳо, бо марҳилаҳои зиндагии  инсонҳо ҳамбаста аст.

Саёҳатҳои математикӣ

Муассисаҳои таҳсилоти миёнаи умумии муосир бояд ба хонандагон аз ҳамаи фанҳои мактабӣ мувофиқи талаботи барномаҳои салоҳиятнокӣ маълумоти муайян диҳанд. Вале мушоҳидаҳо нишон медиҳанд, ки дониши хонандагони имрӯза ба талабот чандон ҷавобгӯ нест.

Омӯзгор дар ҷаҳони муосир

Дар ҷаҳони муосир тазодҳои зиёде мавҷуд аст, ки бемайлон ба ҷанбаҳои гуногуни ҳаёти мо, аз ҷумла, ба тарбияи наврасону ҷавонон таъсир мерасонанд. Агар ба ду даҳсолаи охир назар кунем, савияи дониш, рафтор ва гуфтори ҷавонон ба куллӣ фарқ дорад.

«Омӯзгори ҷавон» кист?

Дар гимназияи №4-и шаҳри Хуҷанд даври шаҳрии озмуни «Омӯзгори ҷавони сол» баргузор гардид, ки дар он 4 нафар ғолиби даври ниҳоӣ иштирок намуда, маҳорати педагогии худро аз рӯйи шартҳои озмун ба ҳайати ҳакамон манзур намуданд.

Маҷмӯаи диктант, нақли хаттӣ, иншо ва эссе чоп шуд

Маркази ҷумҳуриявии таълимию методии назди Вазорати маориф ва илми кишвар як силсила барномаву дастур ва китобҳои методию дидактикиро таҳия ва таълиф намуда,

Асари бадеӣ – оинаи таърих

Таърих ба воситаи сарчашмаҳои гуногун омӯхта мешавад ва маълум, ки аввалин сарчашма китобу рисолаҳо дар бораи ҳодисаву воқеаҳо дар айёми гуногун мебошад. Дигар аз манбаъҳои хеле ҷолибу таъсиргузор адабиёти бадеӣ маҳсуб меёбад.

Муҳаббат - омили муваффақият

Дар бораи омӯзиши забонҳо, аз ҷумла, забони русӣ, ки мақоми байналмилалӣ дораду яке аз шаш забони расмии Созмони Милали Муттаҳид мебошад, бисёр гуфтаанду навиштаанд ва ин масъала, махсусан, дар мактабҳо  ҳамеша дар маркази диққат қарор дорад.

Дар тарбияи фарзанд бетафовут набошед

Барои баланд бардоштани малакаю маҳорат ва донишандӯзии насли наврас якчанд омил мавҷуд мебошад, ки яке аз онҳо робитаи волидайн бо мактабу омӯзгор аст.

Сарчашмаи маълумоти ҷолиб

Дар таълими илмҳои хеле муҳими рӯзгори мо – алгебра ва геометрия ҳам омӯзгорон ва ҳам  хонандагон илова ба китобҳои дарсӣ бояд аз воситаҳои дигар – китобу нашрияҳо, намоишҳои телевизиониву гуфторҳои радиоӣ истифода баранд.

Фолклор дар дарс

Дар синфҳои ибтидоӣ дар қатори омилҳои дигар барои таълиму тарбияи босамару ҳадафмандонаи хонандагон аз эҷодиёти шифоҳии халқ (фолклор) метавон ба таври васеъ истифода бурд. Эҷодиёти шифоҳии халқи тоҷик хеле бою рангин буда, жанрҳои гуногунро фаро мегира

Лаҳзаҳои дамгирӣ дар синфҳои ибтидоӣ

Дар барномаи синфҳои ибтидоии мактабҳои миёнаи умумӣ гуфта мешавад: «Давомноки машғулиятҳо 45 дақиқа муқаррар шудааст.

Ватанро дӯст медорем

Тарбияи ифтихори миллӣ ва ватандӯстӣ дар муассисаҳои томактабӣ низ бояд ҳамеша дар маркази машғулиятҳо бо кӯдакон қарор дошта бошад.

Коргоҳи дӯзандагӣ дар мактаб

Дар муассисаи таълимии №59-и деҳаи Шоҳони Ҷамоати деҳоти Даштиҷум дар ҳамкорӣ бо ҳукумати ноҳияи Шамсиддини Шоҳин дар самти рушди ҳунарҳои мардумӣ ва ҷалби занҳои деҳот ба омӯзиши ҳунарҳои мардумӣ сехи дӯзандагӣ ташкил карда шуд,

Мирзоназар Азимов - ғолиби озмун

Тақрибан 20 сол мешавад, ки Барномаи озуқавории ҷаҳонӣ 620 муассисаи таҳсилоти миёнаи умумии вилояти Суғдро бо маводи озуқаворӣ, аз қабили орд, равған, намак ва нахӯд таъмин менамояд.

Шаҳри Бохтар: марҳилаҳои пешрафт

Дар шуъбаи маорифи шаҳри Бохтар бо мудири он Қурбонбӣ Забирзода суҳбат анҷом дода, аз дастоварду муваффақиятҳои аҳли маориф, ҳайати устодону омӯзгорон  ва хонандагони муассисаҳои таълимӣ, иҷрои барномаҳои давлатӣ дар соҳаи маориф ва дигар масоили мавҷуда воқиф гардидем ва ба хул

Таваҷҷуҳ ба рушди муассисаҳои томактабӣ

Ҳафтаи гузашта дар меҳмонхонаи «Хилтон» мулоқоти гурӯҳҳои корӣ дар масъалаи таҳия ва коркарди лоиҳаи «Стратегияи рушди маориф дар Ҷумҳурии Тоҷикистон барои солҳои 2021-2030», ки бо дастгирию мусоидати шарикони байналмилалӣ аз созмонҳои Юнисеф, Юсаид ва Иттиҳоди Аврупо амалӣ

Вожаҳои меъёрии ҳуқуқӣ таҷдиди назар мехоҳанд

Таҷриба, мушоҳида ва мулоҳизаҳо нишон доданд, ки бо вуҷуди сипарӣ шудани 16 сол аз қабули Қонуни Ҷумҳурии Тоҷикистон «Дар бораи маориф» ва худдорӣ намудан аз корбурди калимаҳои «мактаб»

Таваҷҷуҳ ба сифати таълим

Дар маҷлисгоҳи мақомоти иҷроияи ҳокимияти давлатии вилояти Хатлон бо иштироки раиси вилоят Қурбон Ҳакимзода ва кормандони соҳаи илму маориф ҷамъомад баргузор гардид.

Дастгирии хонандагони фаъол

Дар панҷ соли охир бори аввал 3 нафар хонандаи муассисаи таълимиро бо аттестати аълои равиявӣ (аз фанҳои ҷамъиятӣ - гуманитарӣ) ва медали тилло хатмнамуда, соҳиби мукофоти пулии раиси вилояти Хатлон гардиданд.

Худшинос бояд буд

Тарбияи худшиносӣ дар замири шогирдони мактаб аз домони модар оғоз мегардад ва баъдан дар боғчаву мактаб инкишоф меёбад.

Чаро барномаҳои давлатӣ иҷро намешаванд?!

Паст будани сифати таълим ва ба талаби замон ҷавобгӯ набудани шароити таълиму тарбия, инчунин, дар  вагонхона таҳсил кардан, нарасидани ҷойи нишаст, нокифоягии синфхонаҳо ва дар ҳолати садамавӣ қарор доштани бинои баъзе муассисаҳои таълимии вилояти Хатлон боиси ташвиши масъулони

Сифати дониш паст

Дар муассисаҳои таълимии ноҳияи Восеъ сатҳу сифати таълим ва донишазхудкунии хонандагон нисбат ба солҳои қаблӣ хеле боло рафта, дар ин ҷода омӯзгорону хонандагон ба муваффақиятҳои назаррас ноил гардиданд.

«Ғунчаҳои санъат» куҷо шуд?

Дар муассисаҳои  таҳсилоти миёнаи умумӣ барои тарбияи кӯдакону наврасон дар рӯҳияи фарҳангдӯстиву зебопарастӣ ва санъатварӣ хизмати роҳбарони бадеии таълимгоҳҳо арзишманд буда, аз ҷониби онҳо хонандагони боистеъдод ба чорабиниҳои фарҳангӣ ва ҷашнвораҳо ҷалб карда мешаванд.

Китоби писандида

Аксари китобҳои  дарсӣ бо маълумоти фаровону аҷиб, тарзи иншо, забону баёни муаллифон дархӯри  завқу хостаи мо буда, ба хонандагон низ фаҳмо ва писанд мебошанд.

Чанд махсусияти забони англисӣ

Дар яке аз шумораҳои ҳафтаномаи “Омӯзгор” дар соли равон дар мақолаи “Таснифи ҳиҷо дар забони англисӣ” мо оид ба роҳу усулҳои тасниф намудани ҳиҷо дар забони англисӣ сухан ронда будем.

«Муаллими зӯр» кист?

Масъалаи таъсирбахш будани дарси омӯзгорон хеле муҳим аст.

Омӯзгори ҷӯянда

Раҳёна Садриддинова пас аз хатми факултаи биологияи Донишгоҳи миллии Тоҷикистон ба ҳайси омӯзгори муассисаи таҳсилоти миёнаи рақами №30-и шаҳри Роғун  ба фаъолият шурӯъ кард.

Рисолати ӯ худафрӯзист

Мактаби миёнаи рақами 87 – и ба номи Шодӣ Ҳанифи ноҳияи Сино  тӯли сездаҳ соли фаъолияташ ба дастовардҳои назаррас ноил гардидааст.

Сарбаландӣ

Омӯзгори асил ба сони машъалест, ки дар партави донишу хирадаш инсонҳои зиёде ба камолоти маънавӣ мерасанд, дар ҷомеа мавқеи хоси худро пайдо мекунанд. Бонуи хирадпеша Хосият Ҳасановаро аз зумраи чунин ашхос дарёфтам.

Бозӣ ҳангоми саёҳат

Омӯзиши  география аз синфи 6 – ум оғоз мегардад ва он яке аз фанҳои табиӣ буда, аз рӯи мақсаду вазифа ба ду қисми калон – табиӣ ва иқтисодӣ ҷудо  мешавад.

Барои хонандагони синфи 11 имтиҳонҳои озмоишӣ оғоз ёфт

Маркази миллии тестии назди Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон дар ҳамкорӣ бо Сарраёсати маорифи шаҳри Душанбе аз 1 октябр имтиҳонҳои озмоиширо барои синфҳои 11 оғоз кард.

Ҷавононро зиракиву ҳушёрӣ мебояд

Хатарноктарин зуҳуроти ҷомеаи муосир терроризму экстремизм аст, ки онҳоро «вабои аср» ном  мебаранд.

Интернет зарар ҳам дорад?

Албатта, компютер имкониятҳои васеъ дорад ва мутаассифона, баъзан боиси ташвишу нигаронии волидон ҳам мегардад. Мавзӯи суҳбати  чанд нафар аз ҳамсуҳбатонамон ҳам аз ҳамин хусус буд. 

Аз технологияи  муосир самаранок истифода барем

Дар гимназияи ба номи Абулфазли Балъамии шаҳри Ваҳдат бо ташаббуси Маркази ҷумҳуриявии технологияи информатсионӣ ва коммуникатсияи назди Вазорати маориф ва илм семинар-машварат бо иштироки кормандони идораҳои зертобеи Вазорати мао

Вақт мунтазир намешавад

Вазъи омодагӣ ба зимистонгузаронӣ дар муассисаҳои таълимӣ ташвишовар аст

Баррасии масоили муҳим: аз муассисаҳои томактабӣ то таҳсил дар хориҷи кишвар

5 октябри соли равон дар Донишгоҳи давлатии тиҷорати Тоҷикистон ҷаласаи мушовараи  Вазорати маориф ва илм баргузор гардид, ки дар он натиҷаи фаъолияти вазорат  дар нуҳ моҳи соли 2019 мавриди таҳлилу б

Китоби дарсӣ ва мактабҳои камнуфус

Имрӯзҳо омӯзгорон дар робита ба китоби дарсии махсуси муассисаҳои таҳсилоти камнуфус ҳарф зада мепурсанд: «Чаро китобҳои дарсӣ барои хонандагони макотиби камнуфус навишта намешаванд?»

Касбро чӣ тавр интихоб намоем?

Таҳти мафҳуми “интихоби касби рақобатпазир” аз байни касбу ихтисосҳои ниҳоят гуногун интихобу хоста гирифтани касбе, тахассусе, фаҳмида мешавад, ки он дар навбати аввал, аз нигоҳи талабот ва сатҳи тахассуснокии шахси онро интихобнамуда, ҳам дар бо

Китобҳои дарсиро сифату мазмуни баланд мебояд

Мақолаи нависанда ва рӯзноманигор Шодӣ Раҷабзод «Мактаби муаллифони китоби дарсӣ зарур аст» дар ҳафтаномаи «Омӯзгор» маро водор намуд, ки андешаҳоямро оид ба ин мавзӯи муҳим баён намоям.

Сарчашмаи забономӯзӣ

Қавли маъруф аст, ки омӯзиши забони модарӣ тамоми умр идома меёбад. Ин бар он маъност, ки забони модариро ҳар чӣ бештару амиқтар бояд донист. Донистани ҳар забони хориҷӣ шарафмандию тавоноӣ маҳсуб меёбад, аммо хуб донистани забони модарӣ амри виҷдон аст, ифтихори миллист.

100 суди 10 рӯз

Барои беҳтар намудани салоҳиятҳои хониши хонандагони синфҳои 1-4 дар муассисаҳои таҳсилоти миёнаи умумии Ҷумҳурии Тоҷикистон аз рӯи Лоиҳаи “Ҳамроҳ бихонем” ҷиҳати ташаккули малакаҳои хониш барои омӯзгорони синфҳои ибтидоии муассисаҳои таълимии такягоҳӣ аз руйи м

Вусъатбахши доираи муошират

Ҳикмати маъмулест, ки мегӯянд: «Кас ҳар қадар забон донад, ҳамон қадар одам аст».

Адаб зинатафзои одам аст

Тарбияи насли наврас дар замони муосир амали хеле мушкил ва заҳматталаб буда, аз падару модар, муҳити хонаводагӣ, мактаб ва ҷомеа назорату таваҷҷуҳи доимиро тақозо мекунад.

Навгониҳои маорифи ҷаҳон

Фаронса: истифодаи телефон дар мактаб манъ гардид

Андарзи ниёгон дар дарс

Дар синфҳои поёнӣ машғулият гузарондан хеле душвор  буда, аз тарафи омӯзгор масъулияти баландеро тақозо дорад. Зеро маҳз дар ҳамин синну сол дасти бача ба навиштан рост шуда, фикррониаш инкишоф меёбад

Чистон ва олами андешаи кӯдак

Агар  мо аз  хурдсолӣ  фарзандонро бо  моҳият  ва манфиати чистонҳо ошно кунем, ҳисси мушоҳидакорӣ, ҷӯяндагӣ ва  зебопарастии онҳо хуб инкишоф  меёбад, зеро  чистон маҳсули  ақли  даррок ва  завқи  баланди одамони  соҳибистеъдод  аст.

Накухоҳӣ ба кас роҳатрасонист!

Дар деҳаи Рарзи ноҳияи Айнӣ аз кору фаъолияти роҳбариву омӯзгории Абдуғанӣ Назаров, ки умри бобаракати худро ба таълиму тарбияи фарзандони мардум сарф намудааст, бо самимият ҳарф мезананд.

Соҳибфазилат

Баҳои аз ҳама баландро ба устоду омӯзгорон шогирдон медиҳанд.

Дӯстӣ заволнопазир аст

Шоири зиндаёд, сулҳ-сарою сулҳҷӯ, тарғибгари дӯстию рафоқат Мирзо Турсунзода гуфта буд:

Саломатӣ, ғизо ва ҳаракат

Дар урфият мегӯянд: табиби ҳар як шахс худи ӯст.

Сухан, к-он аз сари андеша н-ояд…

Ба ҳамагон маълум аст, ки ҳар яки мо бо захираи муайяни луғот, ки аз хурдӣ аз волидайн омӯхтаем, ба остонаи мактаб қадам мегузорем.

Кори мустақилона дар дарси забони русӣ

Дар байни омӯзгорони фаъол ақидаи дурусте роиҷ аст: «забонро таълим додан мумкин нест, забонро фақат меомӯзанд», бинобар ин, метавон «таълим»-ро аз «омӯзиш» ҷудо намуд.

Таълими мувофиқ ба мизоҷи хонанда - омили пешрафт

Барои тарбияи дурусти насли наврас омӯзгорро мебояд тарзу усулҳои оптималии тарбияи мизоҷро ба роҳ монад.

Агар кӯдакистонҳои нав бунёд гарданд… 

Дар шаҳри Норак 4 муассисаи таҳсилоти томактабӣ мавҷуд аст. Дар қиёс бо дигар муассисаҳо кӯдакистони №3–«Офтобак»-и шаҳр фаъолияти пурсамару фарогиртар ба роҳ мондааст.

Такмилбахши нутқи хонандагон

Ҳангоми омӯзиши забони хориҷӣ дар машғулиятҳо ва ё дар корҳои беруназсинфӣ ба ташкил намудани корҳои мустақилона аҳамияти махсус дода мешавад.

Вусъатбахши тафаккур

Таълими ҳамгиро имкон медиҳад, ки  фанҳои аз ҷиҳати моҳияту  методика ва назарияи илмӣ ба ҳам  наздик ба таври муштарак омӯзонда шаванд.

Сифати таълим баланд мегардад

Соҳаи маориф дар сиёсати давлатӣ меҳварӣ буда, пайваста ҷиҳати баланд бардоштани сифати таълим аз ҷониби Ҳукумат ва давлати Тоҷикистон тадбирҳои судманд андешида мешавад.

Ба сухан пухта шавад хоми ҳама

Дар ҳама давру замонҳо забон ҳамчун нишонаи  асосии шинохти миллат ва рукну пояи тамаддуну фарҳанг дониста шудааст. Донистани забон, сухан гуфтан ва озодона баён намудани  фикр аз  қобилияти баланди шахс  башорат медиҳад.

Таваҷҷуҳи ҷиддӣ ба ҳаракати олимпӣ

Вақте ки мо ба мактаби Президентии ноҳияи Кӯшониён омадем, биноҳои боазамату муҳташамро, ки дар шафати якдигар қад афрохтаву аз дур таваҷҷуҳи ҳар шахсро ба худ  ҷалб мекарданд, ба мушоҳида гирифта, ҳамзамон, аз тамошои саҳни гулкорӣ ва боғи бавусъати дарахтони мевадиҳандаю

Мартабаи волои забони тавоно

Забони тоҷикӣ забонест ширину самимию гуворо ва хеле гӯшнавозу дилнишин. Меҳри онро ҳар як тоҷики асил чун сарвати беҳамтои маънавӣ дар дил мепарварад ва аз он ифтихор мекунад. Бо лафзи саҳеҳу беғалат ва санҷида сухан гуфтан худ нишонаи асосии эҳтиром ба забони модарӣ мебошад.

Забон ва сухан

Мувофиқи барномаи такмилёфтаи забони тоҷикӣ ба таълими мавзӯи «Забон ва сухан» ҳамагӣ 1 соат ҷудо шудааст. Албатта, дар ин вақти маҳдуд мурод ҳосил намешавад, аммо мо, омӯзгорон, донишҳои дар синфҳои поёнӣ гирифтаи шогирдонро ба инобат гирифта, захираи  дониши шогирдонро бо риоя

Муҳаббат ба забони модарӣ

Яке аз вазифаҳои муҳим дар ҷараёни таълиму тарбияи насли наврас дар онҳо парваридани ҳисси муҳаббату эҳтиром нисбат ба забони модарист. Дар ин самт омӯзгор ба он бояд муваффақ шавад, ки хонандагон ба омӯзиши забони модарӣ шавқу завқи зиёду устувор пайдо кунанд.

Эй забон, ҳам ганҷи бепоён туӣ!

Суҳбат бо доктори илмҳои филологӣ, дотсент, мудири кафедраи таърихи забон ва типологияи Донишгоҳи миллии Тоҷикистон Муҳаммаддовуд Саломиён

«Маснавихон»-ҳои беҳтарин муайян шуданд

Дар гимназияи №24-и шаҳри Хуҷанд бо мақсади дар рӯҳияи худшиносиву ифтихори миллӣ тарбия намудани насли наврас, афзун намудани ҳурмату эҳтироми онҳо нисбат ба фарҳанги волои ниёгон, ташвиқу тарғиби мероси адабии Мавлоно Ҷалолиддини Балхӣ густариши маънавиёти хонандагон ва дарёфт

Равшангари дилҳо

Ягона амале, ки пас аз он мардум моро ба некӣ ёд мекунанд, анҷоми кори  нек  аст. Пешаи  омӯзгорӣ  анҷом додани кори нек мебошад.

Дарсҳои фараҳафзои Рӯҳафзо

Рӯҳафзо  Ҷалолова, ҳар гоҳ ки аз «оинаи нилгун»  суҳбати меҳмонони хориҷиро дар тарҷумаи  мутахассисон медид, шавқу рағбаташ ба донистани забони англисӣ бештар мегардид.

Туҳфа ба хонандагон

Рӯзи байналмилалии саводнокиро аҳли омӯзгорон ва хонандагони гимназияи №1-и шаҳри Хуҷанд бо чорабинии идона пешвоз гирифтанд. Ҳамчунин, дар ин рӯз аз тарафи ҳамоҳангсозони лоиҳаи ЮСАИД “Ҳамроҳ бихонем” китобҳои бадеӣ ба хонандагони синфҳои ибтидоӣ тақдим гардид.

Масъулият омили пешравиҳост

Барои таъмини бахту  саодати мардум ҷомеаи мо ба ҷавонони фаъолу тезҳуш, ки аз ҷараёни илму фановариҳои имрӯзӣ огоҳӣ дошта бошанд, ниёз дорад. Таърих гувоҳ аст, илму технологияе, ки ғарбиён худро  соҳиби он  медонанд, осон ба даст наомадааст.

Китобҳо тақдим гардиданд

Бахшида ба Рӯзи байналмилалии саводнокӣ дар Қасри фарҳанги ноҳияи Варзоб ҳамоиши бошукӯҳе баргузор гардид, ки дар он муовини вазири маориф ва илми Ҷумҳурии Тоҷикистон Фатҳиддин Усмонзода, сафири Иёлоти Муттаҳидаи Амрико дар Тоҷикистон Ҷон Марк Поммершайм, муовини раиси ноҳияи Ва

Сифати таълим бояд беҳтар карда шавад

Таъмини сифати хизматрасониҳои таълимӣ бевосита ба сатҳи таълим дар донишгоҳҳо, аз ҷумла, саводнокии мутахассисони ҷавон, тайёрӣ ба раванди таълим ва такмили малакаю маҳорати касбии онҳо таъсир мерасонад.

Садоқатманд

Бароям дар муассисаи таҳсилоти миёнаи умумии №37-и шаҳри Душанбе, ки чун мактаби таҷрибаи пешқадам ва такягоҳӣ (базавӣ) шинохта шудааст, кор хеле осон, хотирмон ва гуворо буд, агарчи ҳамчун ҷонишини директор оид ба таълим ва тарбия масъулияти вазнине ба дӯш доштам.

Чашмаи хуршедпарвар   

Ҳар субҳ чун ҷониби мактаб меравам, мисраъҳои хеле зебои устод Боқӣ Раҳимзода ба ёдам меоянд: Тақдири насли миллат бар зиммаи ту бор аст, З- ин бештар ба дунё дигар чӣ эътибор аст.

Таҳсилот дар кишварҳои ҷаҳон

Далелҳои ҷолиб Ҷопон                         Соли таҳсил дар Ҷопон ба се давраи баробар тақсим мешавад ва аз моҳи апрел оғоз меёбад. Пас аз ҳар  се моҳ ба кӯдакон таътил дода мешавад  ва таътили тобистона аз охири моҳи июл то 1 сентябр давом мекунад. Дар давраи  таътили баҳорӣ

Мактаб ба номи профессор Саъдуллоев гузошта шуд

21 сентябри соли равон мактаби №148-и шаҳри Ваҳдат ба номи доктори илмҳои филологӣ, профессор, Корманди шоистаи Ҷумҳурии Тоҷикистон Асадулло Саъдуллоев  гузошта шуд. Ба ин муносибат дар мактаби мазкур маҳфили пуршукӯҳ баргузор гардид.

Вусъати фаъолияти хонандагон

Суҳбат ҳамчун методи таълими шакли диалогии корҳои муаллим бо хонандагонро ифода мекунад ва барои ҳалли масъалаҳои дидактикӣ истифода бурда мешавад.

Аҳамияти хониши беруназсинфӣ

Хониши беруназсинфӣ имкон фароҳам меорад, ки хонанда матни ҳикоя ё афсонаро мустақилона хонда, мазмуни онро дарк кунад, ба мутолиа шавқи бештар пайдо карда, китобу рӯзнома (нашрияҳо)-ро бо шавқ хонад, қобилияти нутқи шифоҳӣ ва хаттияш инкишоф ёбад, матни хондаашро аз рӯйи сохтор

Тарбия масъулият мехоҳад

Тарбия омили асосии рушди ҷомеа ба ҳисоб меравад. Ободию пешрафт бо тарбия иртиботи қавӣ дорад. Тарбияи ахлоқӣ ва маънавии  кӯдак аз оила  сарчашма мегирад. Яъне нақши асосиро дар тарбияи фарзанд  волидайн иҷро менамоянд. Онҳо дар ин кор бояд хеле  бомулоҳиза ва масъулиятшинос б

Сухан бо далел бояд гуфт

Доир ба ҳусну қубҳи адабиёти таълимӣ, мазмуну муҳтавои он дар саҳифаҳои рӯзномаву маҷаллаҳои ҷумҳурӣ баъзан мақолаҳое  чоп мешаванд, ки бо чанд эроди бебунёд ва бо суханҳои ношоиста муаллифону ноширонро маломат карда, тамоми ҷидду ҷаҳд ва талошҳои ин мутасаддиёнро баҳри беҳтар

Ташаккули зеҳнии хонандагон

Аз тарафи Вазорати маориф ва илми ҷумҳурӣ оид ба омӯзиши ҳаматарафаи фанҳои дақик аҳамияти ҷиддӣ дода мешавад. Омӯзгорони ин фанҳо вазифадор карда шудаанд, ки дарсҳоро бо сифати баланд ва бо истифода аз технологияи муосир шавқовару хотирмон гузаронанд, то хонандагон аз ҳар як

Таълими як мавзӯъ дар синфи 5 Назаре интиқодӣ ва дастурӣ (Охираш. Аввалаш дар шумораи гузашта) Рукн

Рукн аз маҷмӯи ҳиҷоҳо таркиб меёбад. Баъд аз ба ҳиҷоҳои кӯтоҳу дароз ҷудо кардани байт ҳиҷоҳо ба рукнҳо ҷудо карда мешаванд. Дар тақтеъи шеър ба ҳиҷо бояд талаффузи ҳиҷо ба сурате, ки шунида мешавад, ба ҳисоб гирифта шавад, на дар ша

Зиндагие саршор аз ҳикмат

Дар баробари осори ибратбахшу хирадомӯзашон ҳаёту саргузашти зумрае аз аҳли илму адаб шоистаи омӯзиши амиқ ва баҳрабардорист. Чунончи, огаҳӣ аз зиндагиномаи устод Рӯдакӣ, ҳамосасаро Фирдавсӣ ва ҳакими бузург Ибни Сино хонандагон ва махсусан, наврасону ҷавононро дар рӯҳияи хирадп

«Ҳамроҳ бихонем»

Чанде пеш дар муассисаи таҳсилоти миёнаи умумии №53-и шаҳри бостонии Кӯлоб даври дуюми омӯзиши Лоиҳаи оҷонсии рушди байналхалқии Амрико (USAID) - «Ҳамроҳ бихонем» барои китобдорон ва директорони мактабҳои шаҳру навоҳии минтақаи Кӯлоби вилояти Хатлон баргузор гардид.

Ҳунармандӣ сарбаландист

Ҳунаромӯзӣ, рӯ овардан ба касбу ҳунарҳо беҳтарин ва беминнаттарин амалҳост. Шахси ҳунарманд ҳамеша  болонишину соҳибэҳтиром аст. Хушбахтона, бо эълони Солҳои рушди деҳот, ҳунарҳои мардумӣ ва сайёҳӣ (2019-2021) бисёр ҳунарҳои зебову нотакроре, ки  ба гӯшаи фаромӯшӣ рафта буданд,

Тарбия масъулият аст

Дар тарбияи дурусту ҳадафманди кӯдак муассисаи таҳсилоти томактабӣ мавқеи муҳим дорад. Тифл ба ин даргоҳ пой гузошта, бо дунёи наву муҳити қаблан барояш ноошно шинос мешавад. Дар кӯдакистон кӯдак бо  ҳамсолонаш  вохӯрда, дӯстони нав пайдо мекунад ва бо онҳо

Тавзеҳот оид ба корҳои хаттии санҷишӣ, нақли хаттӣ, иншо ва эссе аз фанҳои забони модарӣ ва адабиёти тоҷик (дар давоми соли таҳсил)

Вазорати маориф ва илми Ҷумҳурии Тоҷикистон моҳияти эссеро дар ташаккули рушди неруи зеҳнию ақлонии хонандагон ва инкишофи нутқи хаттию қобилияти

Ду таълимгоҳи нав дар ноҳияи Рӯдакӣ

25 сентябри соли равон Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ-Пешвои миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон муассисаи таҳсилоти миёнаи умумии рақами 182-ро, ки дар деҳаи Ҷӯйбодоми ҷамоати деҳоти Чортеппаи ноҳияи Рӯдакӣ бунёд г

Бо усули ҳашар

Бинои муассисаи таҳсилоти миёнаи умумии № 72–и Ҷамоати деҳоти Қиблаии ноҳияи Рӯдакӣ  соли 1994 барои 460 хонанда пешбинӣ шуда буд ва  тӯли ин солҳо норасоии ҷойи нишаст ба вуҷуд омад.

Бунёди бинои шуъбаи маориф оғоз ёфт

20 сентябри соли ҷорӣ дар идомаи сафари корӣ дар ноҳияи Файзобод Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ-Пешвои миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон, муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон бо гузоштани санги асос ба корҳои сохтмонӣ дар бинои маъмурии шуъбаи маориф оғоз бахшиданд.

Таълимгоҳи нав дар Файзобод

20 сентябри соли равон Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ-Пешвои миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон, муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон дар доираи сафари корӣ дар ноҳияи Файзобод муассисаи таҳсилоти миёнаи умумии рақами 64-ро, ки бо дарназардошти талаботи муосир

Шумораи охирин

Тақвим



ДшСшЧшПшҶмШбЯш


СОМОНАҲОИ РАСМӢ


Коркард:
RP - Barnomasoz.tj